Veckorna går

Gud vad fort veckorna går😱 känns som det inte alls var länge sen hag skrev här men sen när jag läser senaste inlägget så inser jag att det var ett bra tag sen. Provet gick bra som vi hade på torsdagen. Sen minns jag inte riktigt mer vad som hände den veckan mer än det vanliga att det var ridning på lördagen. 

Denna lördagen följde Chrille med Liv och red med henne och jag med Elise. På Elise ridning var det ridtävling denna dagen så då skulle det vara teori för Elise om olika regler och så vid hoppning och varför man gör si och så. Det var intressant, roligt och spännande att titta på tävlingen. 
Därefter bar det av hemåt lite lunch och sen iväg på kalas på Leo. Det var Elise som var bjuden så vi hängde på så fick Liv också leka av sig lite 😜
(null)

Veckan därpå rullade på med ett prov till på fredagen och en redovisning. Provet gick väl sådär störde mig på en grej efteråt så ska bli intressant och veta svaret på den frågan. Redovisningen gick väl också sådär, blev inte jättenöjd med den. Men men så är det ibland och jag är glad så länge det blir G iallafall.

Helgen som var bestod utav ridning igen. Sen var vi iväg och köpte en ny cykel till Elise. Vi hittade en jättefin i Trekanten. Så det blev hem och provkörning av denna 🙂 Söndagen tapetserade Chrille upp Elise hästtapet dom äntligen kommit nu så nu är det klart i Elise rum. Jag och barnen gick bort till fotbolls planerna hör hemma då dem hade cup denna helgen och Elise ville titta på hennes kompisar när dem spelade en match. Så det gjorde vi och den vi tittade på blev oavgjord 2-2. 
(null)

I måndags var det stängt på dagis och skola så jag hade fixat att farmor kunde vara barnvakt så jag kunde gå på min Lia. Dem hade haft jättekul med farmor och i princip varit ute hela dagen med henne och hade både lekt, gått en lång runda och cyklat så dem var helt slutkörda till kvällen. Dem hade även sett en orm i diket vilket visade sig vara en huggorm så se upp för nu börjar dem komma fram. 😣
(null)

Igår var det Lia igen och idag var det skoldag. Resterande del av veckan kommer att bestå av skoldag imon och på fredag blir det shoppingdag med barnen. Behöver handla lite vår och sommar skor och jacka till dem. Sen är det en del presenter vi också måste köpa. Ska också förbi plantagen och handla lite fröer och lite annat.  Lördagen kommer det att vara ridningen igen för barnen och söndag eftermiddag ska Elise på kalas igen 😄.

Ha de gutt ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0