Påskvecka!


Jaha jag fortsätter väl där jag slutade😆
Söndagen var lugn förutom att Liv gick på sitt kalas och hade roligt. Var sjörövartema med lite roliga relaterade lekar.  En stund efter lunch fick vi besök av farmor Mia och Dan. Så vi bjöd på lite fika och pratade lite.
(null)

Måndag-torsdag flöt på som vanligt med det vanliga görat. Inget anmärkningsbart. Jo torsdagen gick Elise påskkärring med, med kompisen Tilly och jag följde med dem. Liv fick inte följa med då hon var så trött vid middagen. 
(null)

På fredagen däremot fick vi besök av först min svägerska Carina med familj. Så det blev lite kusinbus och en stund efter kom även Emma på besök. Sedan kom även Jenny vid lunchtid ungefär då hon ska sova över här över påsken. Det var trevligt med en massa besök 😊och alltid lika trevligt att få snacka lite med Emma då vi inte ses så ofta 💗 På eftermiddagen började Chrille även att fixa iordning Elise väggar inför målning då vi började måla dem på lördagen. 

På lördagen var det dags för Livs första gång på ridlekis. Det gick jättebra och var jättemysigt precis lagom för Liv och inte så stor grupp heller. Därefter blev det hem lite lunch och sen iväg igen för att lämna Elise hos Julii och handla. Elise skulle sova över hos Julii för första gången 😄💗  Det passade ju perfekt nu när vi tänkte måla om i hennes rum. 
(null)


Övernattningen gick bra, var inga problem alls. Hade väl somnat sent men det är ju det man gör när man sover över hos någon. Hon var där på söndagen med till eftermiddagen ungefär så hon åt middag här hemma därefter. Hon hade haft jättekul och hade inte tyckt att det var läskigt alls. På söndagen kunde vi även börja flytta in möblerna i Elise rum då målningen hade torkat. Det enda som saknas nu är tapeten hon ska ha på en vägg med hästar på. Den får vi sätta dit sedan då vi inte fått hem den än.

På måndagen åkte vi in till stan och lämnade av Jenny hemma hos henne innan. Sen åkte vi till Ikea där jag skulle köpa några saker till min garderob och bytte även ett par byxor på kappahl. Sen köptes det även in presenter till ett kommande kalas nästa helg som Elise ska på. Hon köpte även för sitt presentkort på br och då blev det en interaktiv hamster, enligt Elise men jag vet inte riktigt vad det ska likna. Men den har en bur och drivs på batteri och hon älskar den ❤️😍 

Därefter stressade vi hem för att fixa middag innan Elise skulle iväg på ridning, trodde vi ja. Elise och Chrille stressade iväg och sen när dem kommer dit får dem reda på att det inte blir någon extra uteridning pga vädret och ingen som meddelat detta till oss. Läraren kände nog att det var hennes fel då hon pratade om någon extra uteridning som hon skulle lägga till. Så vi får väl se vad det blir av det. Men som sagt surt att det blev så då Elise hade sett fram emot det och att vi stressat i onödan. 

Tisdag var det Lia igen och idag hade vi hemstudier. Imon är det dags för prov och på fredag genomgång inför ett annat prov nästa vecka. 

(null)
Sötisen Liv när hon skulle träna häromdagen som pappa brukar göra 😆😍
(null)

Och denna söta bilden då😍 dök upp i mitt Facebook flöde häromdagen som jag hade lagt upp på Liv för 4 år sen 💗💞

Kram på er ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0