Torsdag-lördag 8/5-10/5

Idag har jag varit iväg och handlat och därefter tagit det lugnt. Elise leker med Alma nu på dagis om dagarna. Dem kommer jättebra överens :). Men hon saknar Alicia då och då och pratar om henne. Men det är skönt att hon har hittat någon bra kompis, även fast dem inte riktigt har det som Elise och Alicia har/hade. 

Fredag

Idag åkte jag iväg till öppna förskolan med flickorna. Elise var väldigt blyg idag och Liv hon levde rövare som alltid. Elise pärlade ett fint vårspel eller vad man ska kalla det. Liv försökte klättra på en massa olika saker. 

Vi var med på sångstunden och därefter åkte vi hem sen efter ett tag. Efter lunchen hemma gick vi iväg till lekplatsen bär det var uppehåll. Elise gungade lite och klarade av att själv klättra både upp och ner för klätterställningen :). Liv har stått flera ggr idag utan att hålla i sig och ökat tiden lite till kanske 5 sekunder. 

På eftermiddagen fick vi ett sorgligt besked här hemma, att farfar Roger tyvärr hade gått bort tidigare idag :(. Han kommer vara otroligt saknad både av oss som familj och säkert extra av Elise och Chrille. Vila i frid. 

Lördag 

Idag hade vi besök av farmor Mia, faster Heléne, faster Carina, Rikard och lilla Elvira. Vi umgicks hela dagen och tog det lugnt. 

Innan dem kom lekte jag häst med Elise och givetvis trampade jag snett och vrickade foten på båda sidorna. Gjorde jätteont och Chrille satte på bandage runt det så får vi se om det blir blått och svullet sen. 

Jag myste med  Elvira och fick även mata henne :). Liv har varit glad och äventyrlig idag. Började morgonen med att helt plötsligt klättra upp på nattduksbordet. 

Det dröjde inte länge därefter som hon även var på väg upp på diskmaskins luckan men där hann jag hindra henne :). Hon har även stått ytterligare lite längre själv idag tycker jag. Elise höll i Elvira lite grann idag med och lekte massor med faster Heléne. Flickorna somnade gott båda två ikväll. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0