Söndag-tisdag 11/5-13/5

Idag kom farmor Mia och Dan på besök. Dem skulle hjälpa och ta hand om lite saker pga det som hänt och även hjälpa Chrille med lite sladdar inför det kommande fibernätet. Idag är det bättre med min fot men det gör fortfarande ont och den är svullen men inte blå. Får fortsätta med bandaget idag och se hur det är imon. 

Liv har börjat smacka med munnen och försöker hitta på nya ljud och ord. Låter just nu som hennes första ord blir pappa men vi får se?! Hennes läten kan ju hinna ändras en massa innan hennes första ord kommer. 

Måndag

Idag vaknade jag med huvudvärk och tänkte att det går säkert över om ett tag. Skjutsade Elise till dagis och sen hem igen och hemma somnade Liv. Jag tänkte att jag skulle plugga men hade fortfarande huvudvärk då jag tog huvudvärkstabletter och väntade på att det skulle gå över. 

Liv vaknade efter bön halvtimme, timme och huvudvärken var där fortfarande så jag började må illa lite av den. La mig i sängen med Liv och hon ville ju inte ligga där så hon fick va på golvet och jag försökte vila. Ringde Chrille och bad han komma hem då jag inte kunde vila ifred pga Liv. Jag hade säkert migrän igen. 

Chrille kom hem efter någon timme så jag fick vila lite. Efter någon timme, hade det blivit bättre men jag var inte av med den än. Käkade lite både Liv och jag och därefter var jag tvungen och åka och hämta biljetter. Biljetterna är till den krusenstiernska teatern i somnar. 

Sen blev det lite handling och hämtning av Elise därpå. Foten känns nästan helt okej idag. Blev inget pluggande idag tyvärr pga huvudvärken får se om det hinns med något imon. Annars så försvann äntligen huvudvärken ikväll. 

Tisdag

Idag var Chrille hemma då han skulle iväg till fonus och gå igenom allt med hans syskon och så. Själv skulle jag iväg till sjukhuset med Liv för hjärtkontroll. 

Allt såg bra ut, det jobbiga var att hon inte ville ligga still får hoppas att det går bättre nästa gång. Som blir efter sommaren någon gång. Skulle även få en remiss till öron då jag ville att han skulle titta på dem för att hon kliar så i dem. 

Han tyckte det var svårt att titta då hon har smala hörselgångar och då tyckte han att det var bättre dem gjorde det och ev att dem behöver åtgärda det med sådana rör i öronen man kan ha. Får se vad resultatet blir när vi varit där sen. 

Hon hade gått upp till 8035 gr inte så mycket men sköterskan sa att det var okej. Längden var 73 och huvudet 43 cm. Idag har vi tagit det lugnt inne annars då det var regnigt ute. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0