Onsdag-fredag 14/5-16/5

Idag är Liv 15/11 månader. Grattis gumman! Idag har hon stått själv länge, ca en 10 sekunder säkert :). Idag har det blivit lite pluggande och jag kunde lämna in min andra uppgift. 

Idag var Chrille hemma då han hade fått något slags utslag han inte blev av med. Var iväg och handlade med Liv under dagen och hämtade Elise därefter. Idag hade hon fått gå på teater på dagis och se Pippi och Emil, det tyckte hon var roligt. Härligt fint väder idag så då passade vi på och sitta ute och äta middag på altanen :). 

Torsdag

Idag blev det lite plugg på förmiddagen, annars lugnt. Fint väder ute så efter jag hämtat Elise åt hon sitt mellanmål ute. Äventyraren Liv passade på och lära sig att klättra upp i solstolen. 

Hon har även stått själv i längre stunder flera ggr idag. Efter middagen åkte flickorna och jag iväg på familjefest på dagis. Lekte förstås med Alma under hela tiden. Vi sjöng, fick en blå katt målad på handen (eftersom Alma hade det) och kollade på avdelningen Elise ska till efter sommaren. 

Elise hade jätteroligt och ville inte åka hem när det var dags för det. Säkert för att hon var trött vilket märktes hemma sen likväl på Liv :). 




Givetvis skulle man ju titta under stolen med :)

Fredag

Idag var vi inne och tog det lugnt på fm. Efter lunch gick vi ut i det fina vädret. Vi gick ner till stranden här nere och åt mellanmålet där. På vägen hem kissade Elise ute i det fria för första gången :). 

Väl hemma igen var vi ute fortfarande ett tag och lekte lite i sandlådan. Sen blev det in för och laga lite käk. Får se om vi ev ska kanske åka till skälby imon, vi får se. 

Självklart fick jag ont i foten i efm efter jag gått den långa biten. Men jag får skylla mig själv. Blev ett bad sen för båda töserna i eftermiddags. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0