Måndag-onsdag 5/5-7/5

Idag pluggade jag lite på morgonen/förmiddagen innan det var dags att åka iväg till jobbet och ta en lunch med Katta och visa upp Liv. Typiskt nog höll dem på med vägarbete i rinkabyholm och fick sitta i 30 min kö vilket inte var roligt. 

Tur var att jag hade åkt lite tidigare då jag hade tänkt och gå till en affär innan vi träffades men nu vart det inte så utan jag hann precis i tid till vår lunch, tur nog. Det var roligt och träffa arbetskamraterna och fick både lite skvaller och information om vad som hänt/händer på jobbet. 

Det var jätteroligt och trevligt med min och Kattas lunch, var ju länge sen vi sågs nu :). Pratade om allt mellan himmel och jord. Jag både längtar och inte längtar efter att få börja jobba igen pga lite olika anledningar. 

Efter vår lunch passade jag på och handla lite på jobbet när jag ändå så var här. Därefter var det iväg för och hämta Elise och sen hem. Jo glömde skriva att alla tyckte att Liv var jättesöt och gullig och roligt att äntligen få se henne :). 

Idag har hon börjat öppna skåp och lådor, vet inte hur många ggr hon har klämt sina fingrar i efm/kväll. Märks också att hon är kaxig för hon tror att hon kan lura och köra med oss och givetvis så går man ju oftast på det.  Kanske för att hon har blivit lite bortskämd pga allt som varit och då vet man inte om hon luras eller menar allvar.

 Tex om hon ser ut att behöva sova, vilket sen visar sig att hon bara vill ligga och gosa lite och sen sätta igång och leka igen. Sen det här med och sova i famnen måste vi försöka vänja bort då det känns som det tar upp mycket tid ibland. Har glömt och kolla hennes tand som är på g får göra det imon. 

Tisdag

Idag åkte Liv och jag iväg på prematurträff. Det var roligt och träffa alla och se hur dem har växt och utvecklats. Var ju superlänge sen vi sågs allihopa. Vi pratade om allt möjligt och vad som hänt sen sist vi sågs. Ska se om vi ev ska bada nästa gång vi ses.

Ikväll somnade Liv själv för första gången i sin säng med hjälp av att jag sjöng för henne. Får försöka mig på det imon igen och se om det funkar igen. 

Onsdag

Idag har jag pluggat en del i och med det tråkiga vädret. Liv äter på och känns som hon har ökat i maten igen. Hon har lärt sig att ställa sig upp på pallen på toa idag med, med hjälp av skåpsluckorna där. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0