Fredag-söndag 2/5-4/5

Inatt fick Elise feber och hade lite fortfarande i förmiddags. Men nu är den borta. Åkte och handlade med töserna och sen var vi ute en stund. 

Gick in sen och tog det lugnt då Elise var lite hängig/febrig igen kanske. Tittade på lite film och vilade. Blev piggare sen igen. Liv mår bättre idag och är piggare och det har gått bättre med maten igen. 

Lördag

Idag åkte vi iväg till faster Helene och tittade på hennes nya lägenhet. Det var jättefint. Elise tyckte det var lite tråkigt att det inte fanns några leksaker men det gick bra och titta på klistermärken. Liv gick på upptäcksfärd så Heléne fick röja undan massa ömtåliga saker. Det var roligt och se att hon hittat en så fin lägenhet att bosätta sig i :). 

Efter vi varit där åkte vi vidare till faster Carina, Rikard och lilla kusin Elvira. Hon var så söt go :). Tänk att man redan glömt att Liv varit så liten. Jag knep så klart henne nästan med en gång :). Hon somnade fort hos mig och låg där och gosade :). Dem blev glada för presenterna dem fick till Elvira så där valde Elise bra. 

Vi var borta hela dagen och jag fick ett par fina kort på kusinerna :). Elise var så himla mån om Elvira, hon var jättesöt när hon stod där vid vagnen och pillade på henne när hon sov. Liv har varit gla och go och har blivit ytterligare lite bättre med maten :). 



Söndag

Idag var vi ute tjejerna och jag på förmiddagen men det blev ingen lång stund då det blåste kallt. Vi gick in istället och lekte lite. 

Chrille var ute och fixade med stensättningen runt huset och han är nästan klar nu. Sen är det ju garaget med som står på tur men vi går se om det hinns med i år. 

Inne dammsög vi och därefter städade jag toaletterna med hjälp av Elise. Skulle torka golven med men det hann jag inte med då barnen krävde uppmärksamhet då jag tänkte göra det. Det går bli nästa dammsugning. 

Liv har blivit kaxig här hemma tycker jag och hon verkar förstår mer och mer. Hon börjar även och försöka göra sig förstådd också :). 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0