Torsdag-fredag 20/3-21/3

Idag kom farmor Mia och Dan hit efter Liv och jag varit och lämnat Elise på dagis. Dem skulle vara barnvakt åt Liv några timmar. Jag skulle åka in och kolla på utförsäljningen på ojtoy, lämna in bilstolen på babyproffsen, slänga lite skräp och handla. 

Tyvärr så var det inte så mycket kvar och ha på ojtoy iallafall inte som passade Elise och Liv men lite grann blev det ändå. Det andra gick också bra, passade även på och köpa lite kläder till mig på stan. 

Det hade gått bra med Liv medan jag var borta. Idag upptäckte jag att den fjärde tanden hade spruckit fram nu. Annars så sker det nya framsteg varje dag. Hon ställer sig upp överallt, har gått något steg på tå när hon hållt händerna i mina. 

Hon har försökt och komma upp ståendes vid gåvagnen men inte lyckats än och har även försökt och ställa sig upp i sängen men inte lyckats med det heller än. Man börja undra hur snabbt allt kommer att gå?! 

Fredag 

Idag är det min bästa vän Emmas födelsedag. Stort grattis till dig vännen! 

Idag vågade vi oss på att åka till öppna förskolan igen. Elise var lite blyg i början som vanligt och idag hade vi sådan tur att det var teater. Det tyckte Elise var roligt att titta på. När vi skulle åka hem, ville Elise inte det.

Men det gick bra till slut då jag sa att vi skulle dit på måndag igen. Elise ska på hennes 3-års kontroll då och passa på och väga Liv samtidigt. När vi kom hem åt vi lite lunch och sen gick vi ut och testade och gå med cykelvagnen. Det gick bra, var inget bråkande eller så i vagnen. Nu är det bara kvar och testa den på cykeln med. 

Vi var ute ett tag och Elise gungade och cyklade lite. Sen tog vi det lugnt inne. Liv har börjat kunna sätta sig efter hon stått upp, ibland går det bra och ibland inte. Så hon har lite blåmärken här och var i ansiktet.

Hon har även börjat stå bättre och längre men ibland är det lite skakigt, har också lärt sig och stå vid vårt glasbord i vardagsrummet nu. Det är lite högre så det har varit svårt innan men nu kan hon det. 

Här kommer lite bilder på när Elise busar med Liv och lite annat smått och gott. :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0