Torsdag-fredag 13/3-14/3

Idag kom Emma hit på besök på morgonen. Vi åkte iväg och tittade på hjälmen till Liv på babyproffsen. Vi testade den på henne när hon hade mössan på sig och den passar bra om hon har den på sig. Så det blev ett köp av en röd nyckelpiga hjälm :). 

Sen åkte vi och köpte fästerna till bilstolen och hämtade Elise kläder jag hade lagt undan. Sen hem och fika med Emma. Vi hade mycket att ta igen och prata om, alltid lika roligt :). Hoppas det blir snart igen. 

Fredag

Stort grattis till min dotter Elise som fyller 3 år idag! :)

Idag tog vi det lugnt på fm sen var det full rulle under resten av dagen. Var ute en runda efter lunch och Elise gungade lite och lekte i sandlådan. Sen när vi gick in så satte vi igång och baka tårtbottnarna till tårtan imon. 

Mitt i baket kom mannen som skulle byta vår frysdörr, vilket jag hade glömt bort. En stund efter han gått knackade på dörren igen och jag tänkte vem är det nu som kommer?! Men när jag öppnade dörren kom jag på det, just det vi hade ju bestämt att ta emot cykelvagnen idag, var tänkt igår först egentligen. Den var jättefin så den köpte vi, tack igen Tina för en bra affär :). 

Sen var det dags för lite dammsugning. Därefter fixa middag och bad under tiden för Liv och Elise med hjälp av Chrille. Efter lite mat i magen blev det dags för lite presentupptagning. Det tyckte Elise var roligt :). Hon fick kläder, hopprep, plånbok och ett roligt målarset som hon ville använda direkt men det får hon vänta med tills imon. 

Liv har börjat ställa sig upp mot saker nu med och inte bara på knä längre och det känns lite riskabelt då hon inte klarar av det riktigt än. Hon står kanske någon gång ibland och bara några sekunder än så länge. Men det går framåt :). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0