Söndag-måndag 9/3-10/3

Idag tog vi det lugnt på fm innan vi åkte och skjutsade hem Heléne. Heléne umgicks med flickorna och vi fixade med tvätt och lite. 

Idag har även Liv fått ögoninflammation på ena ögat, får se om det kommer på det andra med?! Hoppas bara det försvinner lika fort på henne som på Elise. 

Hennes är bättre idag, nästan helt borta :). Hemma hos farmor Mia, Dan och Heléne, stannade vi ett tag och fikade. Elise och Liv lekte med Heléne. Sen var det dags och åka och handla innan vi åkte hem och åt middag. 

Chrille passade på och tvätta bilen i det fina vädret. Har varit jätteroligt, skönt och avslappnande att ha Heléne på besök, hoppas hon kommer på besök snart igen :). 

Måndag

Inatt har ögoninflammationen på Liv även gått över till det andra ögat då det blivit klet i det idag. Det första var igenklibbat i morse så jag fick torka med blött papper till det lossnade, annars är det bättre idag. 

Idag har Elise och jag börjat bakat lite inför kalaset på lördag. Det har blivit kardemumma och vanilj muffins och en annan kaka. Den andra blev jag tyvärr missnöjd med och den smakade konstigt, vet inte varför det gick fel med den?! Men men vågar inte testa och göra den igen utan får bli en annan sort jag och Elise ska göra imon tror jag. 

Idag märks det knappt ingenting längre på Elise efter ögoninflammationen, skönt :). Idag tog vi en morgonpromenad i det fina vädret. Därefter gungade Elise lite och satt sandlådan en stund. Annars har det varit innelek idag. 

Har kollat över behovet av nya gympaskor och vårjacka för Elise då farmor Mia undrade över det  som förslag på presenter till henne när hon fyller år. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0