Torsdag-lördag 26/6-28/6

Idag åkte jag och flickorna iväg till öppna förskolan. Dem lekte, sjöng och Elise pysslade lite och gjorde en jordgubbe. Både Elise och Liv hade jätteroligt som vanligt :). Blev lite pysslande hemma med sen då det vart dåligt väder. Liv har varit en riktig klätterfia idag :). 

Träffade Frida och hennes två tvilling pojkar idag igen. Vi har pratat några ggr nu och jag känner att vi verkligen att vi "klickar" som vänner :). Bjöd in henne till vår prematurgrupp då hennes pojkar är födda i vecka 25 och hon tackade ja, roligt :). Får se om vi åker till öf imon igen om vi inte ev ska åka till algutsrum marknad?! 

Idag har Liv ätit bra och det har börjat funka okej med bitar fast av mindre variant men att jag inte behöver spä ut det med mer flytande som innan. Hoppas hennes hörntänder kommer snart och att hon börjar tugga. 

Ikväll fick Elise blöja igen inför natten. Har varit några jobbiga nätter nu så vi tänkte vi backar ett steg ett tag och se hur det går och tar bort dem lite längre fram igen. 

Fredag

Idag åkte vi iväg till öf igen. Efterlyste någon som ville hänga med till marknaden men fick inget gensvar på morgonen. Vi sjöng och pysslade och hade roligt:). 

Efteråt handlade vi lite och då upptäckte jag att vi fått svar från farmor Mia och att hon och faster Helene, faster Carina och Elvira jättehärna följde med på marknad. Så det blev hem och käka lite och sen iväg igen. 

När jag kom till marknaden var det riktgt dåligt regnoväder men under tiden vi väntade i bilen på att dem andra skulle komma, försvann det dåliga vädret :). Det var trevligt och gå på marknaden dock hittade jag inget särskilt. Träffade iallafall lite folk jag känner :). 

Elise åkte karusell med faster Heléne och hoppade i hoppborg. Det tyckte hon var roligt :). Innan vi åkte hem fick flickorna var sin ballong. Liv en liten variant och Elise en stor :). Dem blev superglada över dem. Sen blev det hem och lugnt resten av kvällen. 

Lördag 

Idag var det dåligt väder så flickorna och jag bestämde oss för att åka till Emma och hennes pojkar Eddie och Wilton. Detta då Chrille skulle fixa med båten. 

Barnen lekte och vi fikade och snackade en massa :). Det var trevligt som vanligt :). Och absolut mycket roligare än att vara hemma och försöka aktivera två rastlösa barn vid dåligt väder, vilket inte alltid är det lättaste och göra själv. Vi åkte hem på efm och barnen fick sig ett bad sen tig vi det lugnt resten av dagen. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0