Söndag-torsdag 29/6-3/7

Idag var det dåligt väder igen så då passade vi på och åka till Leos lekland. Både Elise och Liv tyckte det var jätteroligt :). Liv klättrade och åkte rutschkana med oss i den lilla lekhörnan. Elise åkte rutschkanor och busade en massa. Hon vågade även på lite saker själv, vilket var roligt och se då hon oftast inte vågar det :). 

Det var riktigt roligt där idag ni när båda kan hitta på saker. Så dit får det blir fler ggr när det är dåligt väder. Liv fick även åka två stor rutschkanor med oss innan vi åkte hem, det älskade hon :). Väl hemma sen ville Elise inte ta av sig sitt åkband. Hon vill väl kanske visa upp det på dagis imon?!



Måndag-onsdag

Det har inte hänt så mycket dem här dagarna. Har fått mitt slutbetyg i affärsjuridik, B, vilket jag är nöjd med. Trodde jag skulle få sämre. 

Liv har sagt mamma några fler ggr när hon varit arg eller velat ha uppmärksamhet :). Här om efm satt hon och lekte. När jag tittade på henne satt hon och lekte att hon åt med sked :). Blev jätteförvånad, så nu blir det till och testa om hon kan göra samma sak när hon äter. Detta testade jag idag och det gick ganska okej. Hon tog kanske tre skedar in i munnen själv, kan man säga. Får testa imorgon igen. 

Torsdag

Idag hade jag barnvakt här hemma till flickorna medan jag åkte iväg för och klippa mig, äntligen :). Klippningen blev bra och jag blev nöjd, lite ovant med mörkt hår (blev lite mörkare än jag tänkt från början) men jag vänjer mig :). 

Det hade gått bra med barnen medan jag var borta och Liv sov till och med när jag kom hem :). Liv fick smaka köttbullar och potatis nedmosat idag och det tyckte hon var gott :). 

Vi har slutat med välling till Liv nu om kvällarna för att hon äter knappt något. Läste att gröten innehöll mer energi så vi satsade på att behålla den istället för vällingen går se vad dem säger på Bvc sen. Hon har ju vaknat två dagar runt nio men hon vill inte ha något då utan bara somna om får se om hon slutar vakna efter några dagar. Hon kanske drömmer om något eller sover oroligt pga att hon håller fortfarande på och få in snitsen med att gå. 

Har lämnat in en uppgift i marknadsföringen nu och ett prov i butiksmatematik. Fick bra betyg i båda, roligt :). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0