Onsdag 22/1

Idag var det dags för Livs andra rs spruta. Vi vägde och mätte som vanligt innan. Dagens vikt var 6835 gr, 145 gr+. Hennes längd var 67 cm och huvud 41 cm. Hon börjar bli lång, pluttan. 

Vi pratade lite om hur det hade gått i Lund och sen hade jag lite frågor. Frågade om något tips på ett mellis man kunde ge henne då hon bara äter 5 mål om dagen och inte kan äta bitar. 

Hon föreslog att vi skulle ge henne yoghurt. Jag har inte vågat ge henne det pga hennes korrigerade ålder. Så svårt och veta vad man vågar ge henne. Men ska testa och köpa det imon och se hur det går. 

Det får ju inte bli så att hon äter mindre något annat mål för då behöver hon inte det extra målet, men vi får testa några dagar. Hon sa även att vi skulle fortsätta med oljan i maten då hon säkert behöver det lilla extra fortfarande så aktiv som hon är. 

Hon tyckte hon hade blivit jätteduktig på och sitta sen sist. Det stämmer för nu sitter hon jättebra och tar emot sig också om hon trillar. Det är bara bakåt vi är mest rädda att hon ska slå i huvudet. Hon trillade bakåt härom kvällen och då höll hon upp huvudet men vet inte om det var något tillfälligt får se när det händer nästa gång. 

Vi skulle ses igen om en månad för rs sprutan igen. Sen i mars skulle vi på hjärtkontroll och träffa Livs läkare igen och gå igenom hur det går för Liv och så. 

Hon tyckte jag skulle ringa och boka en tid till Bvc och se hur mycket hon gått upp på en vecka och se att det fortsätter uppåt som det ska göra. 

Ringde prästen på morgonen fick inte tag på han talade in ett meddelande på mobilsvaret och berättade att jag undrade varför han inte ringt. Gick några timmar och ingen ringde. 

Ringde till pastorsexpeditionen då och talade om att jag började bli trött på det här och berättade om allt. Hon sa att hon skulle lämna ett meddelande till honom och be kyrkoherden ringa till mig också. 

Någon timme efter ringde prästen och sa att han hade ringt igår men inte kommit fram. Han skyllde på telefonerna igen. Vet ej hur mycket sanning det var med det?! Men iallafall så bokade vi dopet äntligen. Nu blir det den 23/2, här hemma. 

Precis efter han ringt, ringer kyrkoherden och beklagade sig att det blivit dom det blivit. Han sa inget om datorproblem eller telefonproblem?! Jag sa att det var lugnt nu och fixat redan. Hoppas bara att alla kan komma nu som förra gången :).

Kommentarer
Postat av: Jenny

Får man fråga i vilken församling präststrulet varit?

Svar: Arby/Hagby
Jill Lundin

2014-01-26 @ 13:03:22
Postat av: Emma Mamma till Eddie och Wilton

Hej gumman jag och Wilton kommer jag är ledig då :0)

Kram hoppas vi kan ses till helgen

Svar: Okej vad kul :) Mmm hoppas jag med :)
Jill Lundin

2014-01-26 @ 16:30:54
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad synd att det strular med prästen, du vill inte säga vem av dem det är? Skriv gärna till mig på fb om du vill, när Arvid döptes hade vi en lite annorlunda präst så att säga!

2014-01-29 @ 12:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0