Fredag 10/1

Idag när vi vaknade var Elise hes och båda jag och Chrille tänkte nej Hon får inte bli sjuk nu och smitta Liv. Hesheten försvann efter ett tag. 

Liv vaknade och var lite rosslig och jag tänkte att hon redan var smittad. I och med detta och att vi ska till Lund hade jag redan bestämt att öka hennes inhalationer några dagar innan vi ska dit. Detta då Livs sköterska tyckte det i och med hennes förra förkylning, för att ge henne en liten extra boost innan. 

Efter jag funderat lite och ringde Chrille och frågade vad han tyckte, bestämde vi oss för att Elise skulle till faster Carina och Rikard redan idag. Allt för att utesluta att hon smittar eller smittar Liv ännu mera. Hade ju först tänkt att hon skulle dit imon egentligen. Men det gick bra att vi kom redan idag. 

Jag packade allt och åkte dit. När vi kom dit var det dags för lite mat till Liv. Ett tag efter var det dags att åka vidare till farmor Mia. När jag skulle säga hejdå till Elise var hon jätteglad och sa mamma åka till sjukhuset med lillasyster, Elise stanna här hos faster Carina. 

Att hon kom ihåg att jag sagt detta några dagar innan, det trodde jag inte. Men det var skönt att hon inte vart ledsen när jag åkte. 

Hemma hos farmor skulle jag lämna Liv en stund så jag behövde handla lite innan vi åkte hem. Det gick bra hos henne, hade rullat på mattan lite och lekt. Därefter åkte vi hem igen. 

Liv har varit lite lösare i magen idag men inget anmärkningsbart, kan ju vara förkylningen som påverkar lite. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0