Måndag-fredag 24/2-28/2

Vad har hänt i veckan?!
I måndags var Liv och jag hos sjukgymnasten för och koll utveckligen. Den var helt klart godkänd. Kollade utveckling för 10 månader då hon fick för sig att hon var så gammal?! 

Men hon är inte mer än 8,5 månad som högst egentligen. Så då är hon lite före egentligen :). Men svårt och bedöma egentligen då det inte är/borde va så står skillnad vad jag kan komma på i utvecklingen mellan dessa månader. 

Elise hade barnvakt här hemma under tiden vi var iväg. Det var farmor Mia och faster Helene. Dem hade busat runt och haft roligt medan vi var borta. 

I onsdags hade jag prematurträff här hemma men tyvärr var det bara en som kom. Var tänkt att det skulle komma två men Lizas och Hugos familj var förkylda. Men jag och Maria och Liv och Lucas hade trevligt ändå. 

Pluttarna "kröp" runt och busade tillsammans. Lucas stod mest för ordet kröp och han kunde sätta sig upp själv och hade även börjat ställa sig upp. Får hoppas det är flera som kan träffas nästa gång :). 

I torsdags gjorde jag rent kylskåpet här hemma, då det var behövligt. Jag testade även och var lite vågad med 8 månaders mat till Liv. Men bara ett mål och det var knappt inga bitar alls i. 

Det gick sådär, hon tuggade inte precis och några bitar som var i maten fick jag plocka bort då hon satte i halsen av dem och dem var inte alls stora. Får se om jag får tag i 6 månaders mat med lite bitar i, i slutet på veckan då jag kan testa det. 

Idag har vi dammsugit här hemma och varit ute två ggr. Första gången var direkt på morgonen då gick vi ut och tog en långpromenad. Funderar på om kanske ska börja gå till dagis med Elise, hon åkandes på ståbräda och Liv i vagnen. Det gäller att bara ha tid till det på morgonen men om det gick som idag borde det funka. Får se om jag testar det på tisdag.

Andra gången fick Liv testa och vara lite på gräsmattan medan Elise gungade och satt i sandlådan. I övrigt mår vi bra och Liv har blivit ett riktigt litet matvrak här hemma :). 


Jo just det. Liv testade även på och åka i gåvagnen idag:) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0