Måndag-tisdag 17/2-18/2

Idag har vi tagit det lugnt inne. Eller lugnt och lugnt vi har dammsugit och torkat golven. Vi har även varit ute en runda. 

Idag sa Liv mam en gång i ren frustration tror jag så det kom ut från hennes mun av en slump. Hon var jättearg på mig för att jag inte gav henne någon uppmärksamhet. Får se när det slinker ut nästa gång. 

Idag har hon inte varit så kinkig längre och tanden har nästan spruckit igenom helt så det var kanske det som spökade. 

Vi får börja öka hennes mat nu igen för hon verkar mer hungrig än den mat hon får. Får öka sakta men säkert. 

Tisdag

Idag har jag fixat klart presenterna och slått in dem till vederbörande. Liv har varit väldigt matglad idag igen så vi får försöka och öka ännu mera då jag fått göra extra portioner idag. 

Idag såg jag att Livs tand har kommit ut helt (tuggytan), det är bara fram till det ska komma fram också. Ringde Trygg-Hansa idag om Livs försäkringoch skulle höra när jag kunde helförsäkra henne. Fick tyvärr vänta tills hon är 18 månader och fått sin läkarundersökning då. 

Liv har börjat lyssna till sitt namn märkte jag idag när jag skulle mata henne. Stirrig som hon alltid är tänkte jag att jag säger hennes namn och se om hon reagerade och det gjorde hon. Hon kanske inte gör det jämnt som vilket annat barn som helst, inte gör. Funkar iallafall just nu för att få lite uppmärksamhet när man försöker mata henne. 

Ikväll var det lite bad igen för flickorna och imon är det rs-spruta dags igen för Liv och prästbesök här hemma inför dopet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0