Måndag 10/2

Idag har vi haft besök av farmor Mia och faster Carina. Detta då jag och Liv skulle iväg till Bvc för kontroll. Så dem skulle vara barnvakt åt Elise lite. Dem passade även på och ta med Livs dopklänning så vi kan prova den innan så den inte har blivit för liten nu. Slumpen gjorde även att Chrille blev hemma då han är krasslig idag. 

Var jättekul och se Carina igen och hennes fina växlade mage. Tiden går fort, hon ska ju ha om ca 3 månader nu :). Börja mer och mer misstänka att det är en tjej och inte kille som jag trodde först. Ska bli kul och se sen vad det blir för en liten kusin. 

Det ringde en tjej på fm innan jag skulle åka och berättade att hon hade läst om oss i tidningen och ville göra en artikel om oss. Hon var frilansare men bodde i Emmaboda och brukar göra artiklar till lite olika tidningar. 

Hon sa att troligtvis skulle det hamna i någon föräldratidning eller som allas eller allers i så fall. Jag sa att vi skulle fundera på det då jag måste prata med Chrille om det först. Hon skulle maila mig så skulle jag höra av mig där om vi ville ställa upp. 

Bvc besöket gick okej det var som man förväntat sig. Vikten ner till 6890 gr, längd ökat 1 cm till 69 cm och huvud ökat till 41,2 cm. Den drastiska nedgången på vikten trodde sköterskan berodde dels på det här med förkylningen men även att hon blivit ännu mer aktiv samtidigt. Ingen bra kombo det inte. 

Liv har varit uppe i kryppositition flera ggr idag och även försökt sig på några dragtag idag med. Vi testade dopklänningen och den passade fortfarande. Skönt det för då slipper vi tänka på det. 

Liv är ytterligare lite bättre idag. Har försökt och hålla alla spyor borta och det har funkat. Hon har inte hostat lika mycket idag heller. Imon är det äntligen dagisdags för Elise efter lång "ledighet". 

Har märkt att Elise lockar Liv väldigt mycket när dem sitter och leker på golvet. Liv är ju så nyfiken på allt storasyster gör och då om hon är en bit bort försöker hon och ta sig dit. 

Själv har jag också blivit hostig idag, förresten och Chrille skulle även stanna hemma imon pga hans förkylning. 

Kommentarer
Postat av: Emma Mamma till Eddie & Wilton

Grattis Liv på din 1-årsdag kram från Emma, Eddie & Wilton

2014-02-14 @ 10:17:39
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0