Lördag-söndag 1/2-2/2

Lördag

Idag var vi ute på eftermiddagen i snön. Elise och Chrille gjorde en stor snögubbe, en snöhäst (lagom för Elise) och en snölykta. 

Hade besök här hemma på förmiddagen men jag säger inte av vem/vilka då det ska bli en överraskning för er som känner mig och läser detta. Imon ska farmor Mia och faster Heléne komma på besök. :)

Söndag

Igår kväll/inatt fick Elise feber. Då vart hon smittad ändå från dagis. Var jättemånga sjuka men Elise blev inte sjuk förän nu sist av alla nästan. Hoppas förkylningen blir lindrig för Livs skull ifall hon kommer att få det också. Så tyvärr fick farmor Mia och faster Heléne stanna hemma idag. 

Idag upptäckte Chrille igen Livs tredje tand som är på g. Denna gången uppe till vänster. Då var det som jag misstänkte när hon började prutta med munnen för några dagar sen att det var tänder på g igen. Idag har hon också pruttat extra mycket och dreglat en del. Får se när tanden kommer fram helt. 

Hon fortsätter att försöka dra sig framåt då och då men inga större framsteg än. Har sett henne göra lite vinkrörelser med händerna idag så det kanske också kommer snart, att hon vinkar till en. 

Var ute och gick en runda med både Elise och Liv idag och testade ståbrädan. Det gick jättebra och Elise hade inget emot att stå på den. Vad skönt för då kan jag gå ut och gå med båda nu när jag vill. 

Idag hade snögubben tyvärr vällt då det är tö ute. Chrille har fixat lite med bilen ute i garaget idag. 

Fick ett tips idag hur vi ska göra nästa gång vi testar att ha Elise blöjfri på nätterna. Att vi ska ta upp henne för att kissa när vi går och lägger oss. Skulle ju säkert funka men frågan är om hon somnar om därefter i hennes säng?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0