Lördag-söndag 15/2-16/2

Idag har det varit en lugn dag hemma. Chrille var uppe på vinden i garaget och hämtade ner hans gamla bilbana. Efter lite bök och stök fick han till sist igång det men bara en bil. 

Elise tyckte det var sådär tror jag och köra medans Liv verkade tycka det var roligt och titta på bilen som åkte runt runt, följde den med blicken hela tiden. 

Gjorde pizza till middag idag av dem där bottnarna från santa Maria och sen hade vi även vitlökstoppingen där ifrån. Blev faktist riktigt goda. Perfekt botten och jättegod sås. Rekommenderar andra att prova dem faktist. :)

Söndag 

Idag åkte vi iväg till faster Carina och Rikard och fikade lite och hade trevligt. Fick se rummet dem förberett till deras lilla bebis. Det var jättefint och mysigt :). 

Saknar den där längtan och undran vad det är för en liten krabat som kan finnas i ens mage. Fick ju inte riktigt börja känna den känslan när jag väntade Liv. Är så himla nyfiken på den lilla kusinen där i magen på Carina :)! Längtar så till maj då man får se den lilla/lille kusinen. 

Känns som jag alltid bombarderar henne med frågor när vi träffas. Vet inte riktigt vad det beror på om det är för att jag så gärna hade velat uppleva det själv som jag gick miste om denna gången. 

Eller för att jag så gärna skulle vilja ha ett barn till undermedvetet, kanske. Som det är just nu är jag faktist ganska nöjd med min lilla familj men man vet ju aldrig i framtiden :)...

Elise har börjat sköta kissandet om dagarna jättebra. Även när vi är ute och hon har blöja och vi kommer in går hon på pottan och då har det inte kommit något alls i blöjan. Duktiga tjejen! 

Nu är nästa steg bara att hon ska börja våga gå på vanlig toalett och att hon kan vara blöjfri om nätterna, får se när vi vågar oss på det igen. 

Idag har Liv varit glad och sprallig, kinkigheten kanske är på väg bort. Ätit med god aptit idag med. Vi får hoppas på ett stort plus nu nästa vecka när vi ska ta rs spruta igen och väga samtidigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0