Torsdag 31/7- tisdag 5/8

Torsdag 

Idag har vi tagit det lugnt på fm och jag har bakat tårta till vårt besök. Fick tyvärr inte tag på några jordgubbar. Dem är slut för i år, men det fick bli lite hallon till tårtan istället. 

På efm fick vi besök av familjer från vår prematurgrupp. Vi grillade korv och hade trevligt. Pratade en massa och barnen hade roligt och lekte för fulla muggar. 

Alla kom förutom en familj. Tyvärr kunde inte allas respektive vara med men kanske det går en annan gång. Det måste absolut göras om nästa sommar. 

Men jag hoppas vi kan planera träffar för allihopa innan dess. Tyvärr ska ju dem flesta börja jobba nu och där med jag så då lär vi inte träffas så ofta längre. 

Fredag 

Idag kom mormor, morfar och moster Jenny på lite fika. Jenny ska stanna över här till söndag. Jenny och Elise lekte en massa och hade roligt. Grillade på efm. Sen vart det dåligt väder. 

Hoppas det blir bättre imon så kan vi kanske bada eller åka båt. Livs gröt ätande går sådär ibland bra ibland mindre bra. Får se om vi ska fortsätta med havregrynsgröten eller inte.  

Lördag

Idag var det dåligt väder igen så Jenny, jag och barnen åkte in till stan för och hämta mina glasögon som var klara. Sen åkte vi och handlade lite mat. Hemma tog vi det lugnt sen och lekte och jag bakade en blåbärspaj till kvällen :). 

Söndag 

Idag var vädret bättre så vi åkte ner till båten och åkte en runda. Jenny tyckte det var jätte härligt :). När vi kom hem fyllde vi poolen och badade allihopa. Det var riktigt skönt. 

Senare kom mormor och morfar och hämtade Jenny. Imon är det dags för dagis igen för Elise och Chrille ska börja jobba. Det tycker Elise ska bli roligt längtar efter hennes kompisar :). 





Måndag  

Idag har Liv lekt lite själv hemma och jag pluggat lite medan Elise varit på dagis. Liv har varit lite kinkig från och till och lös i magen så de är kanske lite tandsprickning på gång?! 

Idag har det gått bättre med mjölk i gröten för Liv. Får se hur det går imon. Har testat och byta vattenflaska idag till en med pipmugg som hon ska öva sig på. Vi får se hur det går. 

Det hade gått bra för Elise på dagis idag och imon ska hon gå lite längre då det kommer bli långa dagar sen när jag jobbar så hon får öva sig lite. 

Tisdag
 
Idag har det varit tråkigt väder ute. Det har blivit lite pluggande idag och Liv har sovit länge idag, hela 2,5 timme nästan :). Idag har det gått sådär med mjölk i gröten och hon har varit gnällig så det kanske är tänderna som stör henne fortfarande?! 

Med pipmuggen har det gått jättebra så nästa steg sen blir en annan pipmugg som det rinner vatten direkt ur. Men det får vänta ett tag innan vi testar den. Idag har Elise gått en längre stund på dagis och det har gått jättebra. Skönt då slipper jag vara orolig för om hon kommer orka det sen men det blir nog inga problem :). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0