Torsdag-lördag 17/4-19/4

I morse gick jag med barnen till dagis och sen blev det hem och rensa klart häcken. Därefter in och äntligen börja plugga då jag fick boken igår. 

Sen vart det iväg för drop-in fikat på dagis. Elise blev så fin idag när hon var utklädd tyvärr glömde jag ta kort men tänkte klä ut henne igen och göra det då. Hon tyckte det var roligt att vara utklädd :). Dem bjöd på köttbullar, makaroner, motors stavar och kätleksmums som dem bakat. Jätte goda var dem! 

Elise tyckte det var roligt att ha lilla syster på dagis. Hon är så stolt över henne och vill liksom visa upp att detta är min lilla syster :). Sen vart det hem och laga mat och fixa allt annat som jag inte har prioriterar innan idag. 

Därefter blev det lite mer pluggande på kvällen, har ju tre dagar att ta igen. Liv har fortfarande varit lös i magen idag hoppas verkligen att det går över snart. Hon har börjat vilja gå mer och mer genom att hålla i ens händer :) och när hon inte vill sätter hon sig ner på rumpan eller spjärnar hon emot med fötterna lodrätt rakt ut.

Fredag

Idag bar det av på besök hos Carina och Rikard. Var egentligen tänkt från början att Chrille och Rikard skulle ev åkt och köpt en begagnad moped men det vart inte så. Så då stannade vi kvar ett tag hos dem och fikade lite. 

Jag gissade på bf datum för Carina och tror att hon kommer få den 29 april och att det blir en tjej. Vi får se om jag får rätt eller inte. Sen åkte vi hem och Chrille la lite sten sen hade vi en inne mys eftermiddag/kväll. 

Livs fjärde tand uppe har äntligen brutit fram nu och hennes tredje tand nere. Hon har även lärt dig och klappa händerna nu i eftermiddag :). 

Lördag

Idag var Chrille ute och la sten på förmiddagen medan jag var inne med flickorna och dammsög och dammade lite. Sen var det dags att byta om och iväg för att hämta farfar Roger och sen iväg på kalas hos faster Carina. 

Dem bjöd på korv med bröd och tårta därefter. Elise lekte för fulla muggar med Heléne som vanligt. Liv fick för sig och ändra mattiderna idag och ville inte äta alls vid ett mål. Så det blev lite knas med det idag. Chrille matade henne i eftermiddags och testade och ge lite fler bitar på skeden än en eller två. Det gick jättebra inga tendenser alls till och sätta i halsen i och för sig var det pasta och mer lätt svaljt men bättre än innan iallafall :). 

Vi åkte hem på kvällen och Elise somnade i bilen och fortsatte att dova när vi kom hem. Liv däremot var vaken hela vägen hem och ville inte sova när vi kom hem. Somnade inte förän hon fick välling på kvällen så det var nog hunger som höll henne vaken. Det är så jobbigt när hon helt plötsligt ändrar så som hon ätit innan särskilt när hon inte vill äta ett mål. Då är det svårt och veta när hon är hungrig om hon inte är jätte tjurig vill säga och inte vill sova så vet jag att hon är det. Hoppas det går bättre med maten imon. 

Jo förresten tog jag kort på Elise och Liv idag som påsk kärringar då dem var utklädda till det idag. Elise fick påskägg idag med ett från farmor och ett från oss så nu har hon lite godis några lördagar framåt. Sen har Liv lärt sig och klappa händerna idag :). 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0