Tisdag-torsdag 8/4-10/4

Idag har varit en lugn dag. Liv lever rövare som vanligt och verkar som hon börjar bli mer hungrig nu igen. Så det blir till att öka maten igen :). 

Idag var jag iväg och träffade en studievägledare, om att ev börja studera lite igen. Det gick bra, vi kom fram till hur vi skulle gå tillväga. Och vilka utav mina tidigare betyg som fortfarande går att använda till att få ett slutligt gymnasiebetyg. 

Vi kom fram till att jag skulle läsa en kurs i taget. Skulle börja med att läsa halvtid vilket innebär ca 10v för en kurs. Får se hur den takten känns, om det inte går bra kan jag justera det som jag vill. Ska bli kul och plugga igen samtidigt lite nervöst och se hur man klarar av det, men förhoppningsvis går det bra. 

Fick brev på posten idag att Liv ska ta en sista rs spruta nu i april iallafall, nästa onsdag. Men nu är det den sista iallafall då dem bara ger 5 st som högst varje säsong och detta är den femte. 

Onsdag

Idag har vi tagit det lugnt. Varit och handlat och tvättat. Upptäckte att min vägledare satt mig på en kurs jag redan läst. Ringde till henne och hon såg det också när hon kollade upp det. Hallå liksom det kanske du borde kollat innan?! Aja men iallafall så satte hon mig på en annan kurs istället. Vilket blev affärsjuridik. Ska bli spännande och läsa om. Börjar redan på måndag, då allt sker helt på distans. 

Imon ska jag och Liv iväg och träffa Therese och Oliver från prematurgruppen. Ska bli jättekul, var jättelänge sen vi sågs nu. Ska bli roligt och se hur han har utvecklats :). 

Tycker Liv har blivit gladare och mer framåt även fast hon var det innan, känns som hon höjt det ytterligare ett snäpp högre :). 

Testade och ge henne 8 månaders mat idag. Det gick ganska okej, kunde äta allt förutom dem fyrkantiga små morotsbitarna. Imon ska jag testa en annan burk och se hur det går?! 

Torsdag

Idag åkte Liv och jag iväg till Therese och Oliver. Efter lite letande hittade vi vart dem bodde. Var jättekul och ses igen. Var jättrlänge sen nu. Oliver var så himla gla och go ;). Liv tyckte det också var roligt och träffa Oliver. Hoppas vi bestämmer en träff snart igen och gärna allihopa i gruppen :). Gäller ju bara och hitta en dag som passar alla. Tack än en gång för idag Therese :). 

Sen bar det av hem och hämta Elise på dagis. Ikväll fick hon duscha då jag har haft ett medel i håret på henne nu i några dagar mot skorv. Hon har ju en massa kvar sen hon var liten. En jättebra salva var det då det redan börjar försvinna och hon är inte färdig behandlad än:). 

Testade att mata med spagetti 8 månader till Liv idag. Det gick bra förutom morotsbitarna igen. Hon måste lära sig och tugga maten pluttan. För då skulle det säkert inte vara några problem. Tänkte på det idag när jag såg Oliver äta och han tuggade på. Förresten så har dem spruckit upp nu dem som var på g. Så nu är 6 tänder framme. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0