Tisdag-torsdag 29/4-1/5

Idag har det varit härligt varmt väder igen :). Liv har varit jobbigt gnällig, febrig och förkyld idag. Hoppade över lite mat idag med. Hostan är iallafall lite bättre idag. 

Var ute en stund när vi hämtat Elise på dagis. Blev inget innan i och med att Liv är som hon är idag. Idag har Liv förresten klarat att klättra upp på trappen till altanen själv :). 

Onsdag

Soligt väder idag, men kallt i luften. Det kändes idag, när vi gick till dagis på morgonen. Liv väldigt gnällig idag med och sov mycket. Hittade nog svaret till varför idag. En femte tand är på g uppe. 

Efter upptäckten tog jag lite flytande 
alvedon på tandköttet och då var det inte lika gnälligt längre, efter ett tag. Idag fick Liv följa med in när jag hämtade Elise. Det tyckte hon var roligt. 
Detta pga att Elise fick gå lite längre idag och då misstänkte jag att dem åt mellanmål när vi kom och vilket dem gjorde så vi fick vänta på Elise. 

Liv har lite matvägrat idag med, får se om det vänder imon. Hon har i allafall inte haft någon feber idag. Ikväll var vi iväg och tittade på majbrasan här hemma. Både Elise och Liv verkade tycka det var både spännande och roligt. Det fanns lotterier och korvförsäljning med. 

Vann på en lott jag köpte till Elise men tyvärr var det ingen rolig vinst, en förpackning ugnsfolie. Tyvärr var det väldigt kallt och blåsigt ute så vi stannade inte länge förän vi gick hem. Mest spännande ikväll, var nog när dem tände elden enligt Elise tror jag. 

Torsdag

Idag mår Liv ytterligare lite bättre, inte alls lika mycket hosta längre. Var ute lite grann med barnen men kallt så jag och flickorna gick in igen. Chrille fortsatte och sätta sten ute. 

På efm kom farmor Mia och Dan förbi på fika. Innan dem kom hade flickorna fått sig ett bad :). Idag är det inte så mycket gnäll längre från Livs sida, skönt. 

Har kollat upp hur det gått med Elise och vara blöjfri nu när det gåttlite mer än en vecka. Det har faktist gått ganska bra, har klarat varannan dag ungefär. Ska fortsätta ha lite koll och se hur det går om det går framåt något :). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0