Söndag-tisdag 20-22/4

Idag fixade Chrille med och lägga lite sten ute på fm. Därefter åkte han och hämtade en begagnad bokhylla jag köpt till Elise. Blev riktigt nöjd med den när han kom hem med den, fick 4 st ålder ingående med så jag slapp köpa det. Elise blev också nöjd men lite tveksam till en början. Lägger ut en bild på den här när jag fixat iordningen den imon eller på tisdag. 

Barnen och jag var ute och satt lite i sandlådan medan vi väntade på att Chrille skulle komma hem med den. Sen vart det iväg hem till mormor och morfar på middag och lite fika. 

Det var trevligt :). Elise lekte med morfar både inne och ute men mest ute. Liv var på upptäcksfärd inne och hade kul. Hon har haft en tjurig tand dag idag med. Åkte hem efter några timmar och på kvällen sen hade Elise svårt och somna, somnade inte förän runt tio någon gång. Liv har förresten varit bra med maten idag, ska försöka våga ge med mer bitar imon tänkte jag.  

Måndag

Idag åkte jag iväg och handlade med flickorna på morgonen och Chrille fortsatte med stenläggningen. När vi kom hem börja jag lägga gödningen i häcken, liv satt i vagnen och Elise cyklade, satt i sandlådan och hjälpte mig ibland. 

Därefter blev det in och laga mat och sen tog vi det lugnt eftermiddag/kvällen. Både Liv och Elise var trötta ikväll. Liv bättre i magen idag verkar det som, får se hur det är imon. Hon har förresten stått själv idag någon sekund. Jag missade det tyvärr men Chrille såg det :). 

Fixade klart Elise bokhylla idag, får ta ett kort på den imon och visa hur fint det blev. Imon ska jag ringa vårdcentralen pga att Elise har fått några jobbiga utslag vi ska kolla upp så det inte är något allvarligare.

Tisdag

Idag har jag pluggat och Liv har helt plötsligt börjat prata en massa idag. Bara började idag helt utan förvarning, jag blev jätte förvånad och glad :). Så nu är det ordövning på gång här hemma :). 

Hon har även börjat visa tendenser till att börja vilja klättra upp på saker genom att lyfta ena benet men hon kommer inte mer än så än. Ringde vc och vi fick tid till klockan två och det slumpade sig så att Chrille ringde till tandläkaren för hand tand och skulle vara där kvart i två. 

Så då träffade vi på varandra där då de ligger vägg i vägg med varandra. Det gick bra hos doktorn och hon sa att det inte var någon fara utan det skulle gå över. Men rådde oss till att Elise skulle vara blöjfri om nätterna så det ska vi börja med och testa ikväll. Får se hur det går, testade och väcka henne lite nu förut och frågade om hon vill gå på pottan men det ville hon inte. Hon hade inte kissat något i sängen heller så vi får se hur det går resten av natten. 

Carina hade förresten ringt till Chrille idag och berättade att dem hade åkt in till bb inatt. Men än har det inte kommit någon bebis, vi får se när den lilla/lille behagas komma. Imon är det dags för vägning och mätning av Liv ska bli spännande och se :). 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0