Onsdag-fredag 2/4-4/4

Idag har Liv börjat lära sig att sätta sig ned från stående. Testade och cykla med cykelvagnen och hämta Elise idag. Det gick bra det enda var att Liv satt inte så superbra i den när hon åkte själv.  

Ringde kommunen idag och frågade om hur och om det går att få hjälp pga Livs matsituation när hon börjar dagis. Det skulle kunna gå och fixa, får se hur mycket hjälp det blir och hon behöver när hon börjar. Fick ju papperna om dagis idag, att man ska tacka ja eller nej och så. 

Ska ju på träff nu på måndag för och träffa hennes fröknar hon ska ha. Får berätta om situationen för dem då om dem inte redan vet om maten och så. Så dem/vi kan gå vidare med det till deras chef och så och fixa hjälp ifall vi behöver det. 

Annars idag har det varit en mörbultad dag för Liv först blev hon puttad in i ett skrivbord av sin syster så hon fick ett blåmärke i bakhuvudet. Sen när Chrille kommit hem och vi satt och åt middag ställde hon sig mellan Elise och Chrille stolar och trillade varpå hon fick ett rejält blåmärke vid ögat och ett i pannan. Stackarn ;(. Men det försvinner snart får vi hoppas. 

Idag har hon inte spytt någon gång heller. På kvällen kom Curt och Gretchen på oväntat besök och lämnade presenter både till Liv och Elise då dem inte kunnat vara med på något av deras kalas. Fick jättefina presenter :). Elise favorit var ett leksaks tält man kunde ha både inne och ute.  

Torsdag

Idag kom Emma på besök och vi fikade och snackade en massa som vanligt :). Vi gick även ut en runda med Liv i vagnen. Elise hann även hon träffa Emma lite innan hon skulle åka till jobbet. Hennes första fråga var "var är Wilton?" He he gullunge säger jag bara :). 

Annars lugnt, lagade mat och käkade när Chrille kom hem. Sen senare på kvällen kom Heléne och Dan och hämtade Elise då hon skulle hem till dem eftersom hon ska på cirkus imon med farmor Mia och Heléne. Ingen spya från Liv idag heller, skönt :). 

Fredag

Idag tog Liv och jag det lugnt hemma på förmiddagen. Jag tittade runt lite om utbildningar då jag funderar på att börja läsa lite igen ev men får se. Ska på info möte på tisdag iallafall, först. 

Efter lunch skulle vi iväg till röntgen och typiskt nog så spydde Liv när jag matade henne så det var bara och mata. Det var precis att vi hann i tid till röntgen. Tur att Elise inte var hemma för då hade vi inte hunnit. 

Röntgen gick bra, ska bli kul att få höra om resultatet sen av Livs läkare. Åkte därefter och hämtade ett paket och sen iväg och handla mat. Liv var jättekinkig i bilen och ledsen ville vara nära mig hela tiden och kramphålla mina fingrar. 

Tänkte att hon var trött och behövde sova men hon somnade inte. När vi kom hem ville hon inte heller sova så då tänkte jag att hon var hungrig. När jag matade henne upptäckte jag att hon hade två tandsprickningar på gång. Där fick jag svaret på varför hon varit som hon varit idag. 

Ringde och kollade läget med Elise hos farmor på eftermiddagen. Det gick bra, hon hade precis sovit lite då hon skulle orka vara vaken på cirkusen ikväll :). Hon hade även fått ett par nya skor som hon hade valt ut själv. Fick se en bild på dem och dem var jättefina. Hoppas hon tycker det är kul ikväll men det får vi nog höra imon, att det var :). 

Annars har det varit tomt utan henne hemma, samtidigt skönt men man kan ju inte undgå och sakna henne. 

Kommentarer
Postat av: Mamma till Eddie & Wilton

Alltid lika kul och träffas och nu är det den 28e Maj nästa gång som det skulle funka som jag vet just nu.

2014-04-08 @ 08:49:49
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0