Onsdag-fredag 23/4-25/4

Idag hade det inte hänt något i Elise säng, så himla duktig var hon inatt :). Ska testa inatt igen. Idag var vi på Bvc besök jag och Liv och hon lekte lite grann innan. Hennes vikt var 7945 gr så inte över 8 kg än som vi trodde men nästa gång säkert :). Längden var 72 cm  och huvudet 42,2 cm. 

Vi bestämde att vi skulle ses igen i juni eftersom vi skulle till sjukhuset i maj och går undersökning där då. Liv har fortsatt och prata en massa och idag när vi var på Bvc, så släppte hon taget och stod själv i två sekunder så nu har jag också sett det :) . 

Magdalena vår barnsköterska sa att hon tror ev att Liv kommer säkert och gå eller ha en antydan till att vilja gå nästa gång vi ses. Vi får väl se, men man vet aldrig det kan ju faktist vara så, spännande och se om hon får rätt eller inte. Än har det inte kommit någon kusin förresten får se om det händer inatt. 

Torsdag

Idag gick jag en rask promenad till dagis på morgonen. Sen när Liv och jag kom hem fixade jag lite i trädgården medan Liv sov. På morgonen fick jag även ett sms om att Elise och Liv hade blivit kusiner runt fem i morse. Det blev en liten tjej, som jag trodde och hon ska heta Elvira. Stort grattis igen, Carina och Rikard till er söta dotter :)! 

Ringde till jobbet också och pratade med Katta. Skönt och höra hennes röst, var länge sen nu. Vi bestämde att vi skulle höras och bestämma någon dag och ses snart, nu när jag kan komma på besök på jobbet. 

Idag kom Emma, Eddie och Wilton på spontanbesök då dem inte hade något annat för sig. Det var trevligt och Elise hann leka lite med Eddie när hon kom hem från dagis. 

Inatt gick det mindre bra med Elise men vi fortsätter och kör på med blöjfritt och ser hur det går längre framåt. Blev ett bad nu ikväll för töserna sen tog vi det lugnt resten av kvällen. 



Fredag

Idag var morfar här och det blev både inne och utelek. Efter lunchen gick vi iväg till lekplatsen och Elise klättrade på klätterställningen. Idag lärde hon sig att själv både ta sig upp och ned på den :). Blev lite gungning och affärlekande med. 

Idag har jag försökt och få Liv och somna själv i sin säng. Har väl gått sådär, tar ju sin lilla tid och ändra sovrutiner. Får köra hela tiden och försöka och till sist vänjer hon sig förhoppningsvis. 

Har även testat att sluta med inhalationerna idag och får se hur det går. Om vi får börja med dem igen eller om hon klarar sig utan dem under vår/sommaren. Maten går bra med, nu när jag ökat bit mängden lite så det fortsätter vi med och se när vi kan öka ytterligare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0