Lördag-måndag 26/4-28/4

Idag åkte Elise, Liv och jag iväg och handlade. Det blev presenter till lilla Elvira och sen mathandling därefter. Ska ju till Carina och Rikard ev imon, är det tänkt. Träffade några jobbarkompisar och några till jag känner. 

Kändes ovanligt då man är så van nu och handla och inte träffa på någon man känner, hemma i lilla affären. Men men man får börja vänja dig vid och träffa folk igen ifrån att ha varit ganska isolerad hela hösten och vintern, inte mig emot :). 

Härligt väder ute idag :). Chrille fixade med och gräva för fibernätet och lägga sten medans vi var iväg. Upptäckte att Livs fjärde tand nere äntligen är på väg upp nu. Befarar att Liv har en förkylning på g. Får se hur det är imon, om så, får vi ställa in att åka till lilla Elvira. 

Söndag

Tyvärr blev det inget besök till faster Carina, Rikard och Elvira idag då förkylningen blev tydligare på Liv idag och även Elise. 

Jag gick ut och fixade med altanen med barnen och Chrille grejade lite med annat. Fick ut trädgårdsmöblerna och det blev jättebra och sätta dem under den nya markisen :). 

Åt middagen ute sen i det härliga vädret :). Liv försökte klättra upp på altanen och även in i sandlådan idag med :) men lyckades inte. Cyklade en runda med barnen på efm och sen på kvällen var de väldigt trötta :). 

Har varit på mössor jakt idag åt Liv och provat sommar mössor Elise hade när hon var liten men dem jag hittade var för små. Måste leta vidare en annan dag och ser  om jag hittar några andra annars får jag kanske köpa någon ny. 

Måndag

Inatt har Liv hostat en massa. Ska nog testa och ge henne lite slemlösande hosta medicin idag och ikväll och se om de hjälper. Idag har vi varit ute mycket i det fina vädret :). Gick och hämtade Elise på dagis, var ute därefter igen. 

Sen blev det att gå in fixa lite middag. Liv har varit lite sämre med maten idag, fick feber framåt eftermiddagen med. Idag har Elise börjat vilja på sin "anka" igen till toalettsitsen. Snart kanske hon vänjer sig att kissa på vanlig toalett :). 

Smsade  med Katta från jobbet nu ikväll och vi bestämde att vi skulle ta en lunch på jobbet på måndag. Ska bli kul :). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0