Tisdag-fredag 24/9-27/9

 
Tisdag 24/9
 
Idag var vi iväg till sjukgymnasten och det gick jättebra där. Hon tyckte Liv var jätteduktig och en fin tjej. Hon hade inget att påpeka mer än att hon skulle ligga på rygg lite mer i babygymmet för att öva händerna, att försöka greppa leksakerna eller handreflexen kanske det kallas. Hon låg före i sin tid på de andra sakerna, mer åt 4 månaders ålder och motsvarande ca 3 på det hon behövde öva mer på. 
 
Hon tyckte vi inte behövde komma dit igen förän hon var ett år (8 månader korrigerat) . Idag när vi skulle åka precis så tror jag att jag hörde hennes första jollerliknande ljud då hon pratade med figurerna som sitter på bilstolen. Så himla härligt får se om det kommer mer och mer nu. 
 
Onsdag 25/9
 
Idag var det dags för bhv besök igen. Liv blev helt klart godkänd. Viktuppgång 160 gr till 5580 gr :). Längd 60,5 cm och huvud 38,1 cm. I och med att allt funkar och att hon går upp i vikt och så tyckte hon att vi inte behövde ses på ett tag. Vi bestämde att vi skulle ses två veckor efter besöket på sjukhuset näst, nästa vecka så det blir i slutet på oktober. Skönt och slippa åka in varje vecka nu. 
 
Dem ringde från försäkringskassan idag med för vi skulle ha samtal angånde om vårdbidrag. Tycker samtalet gick bra och det visade sig att dem hade fått in ett läkarintyg från Livs läkare utan att jag visste om det, då dem tydligen skickar in det ibland själva utan att man själv har sett det innan. Få hoppas vi får igenom det bara så att man får lite mer pengar här hemma. 
 
Kunde ta upp till 2 månader innn beslutet kom, hoppas det sker lite fortare. Ikväll höll även Liv på och vända sig nästan från rygg till mage med hjälp av att chrille lockade med en leksak hon tyckte om. Lillan börjar bli stor känns det som :).
 
Torsdag 26/9
 
Igår beslöt vi oss att vi skulle testa om jag lämnade Elise på dagis på morgonen nu torsdag och fredag och ser hur det går med Liv och så. Det börja ju närma sig en ny period om vi ska fortsätta som innan eller om vi klarar oss att ha Elise på dagis 15 h bara. 
 
Idag var ju chrille hemma med då vi ska på prematurträff i eftermiddag, så det va ju lite lindrigare idag. Vi kom iväg och Elise var jätteglad över att jag lämnade henne. Idagfår hon även sluta tidigt då morfar ska passa henne när vi är iväg i eftermiddag/kväll. 
 
Premturträffan var jättekul. De var fyra andra familjer på träffen bland annat Olivers föräldrar, vars mamma fick honom  bara några timmar innan jag fick Liv. Skönt och roligt att få höras andras berättelser och erfarenheter. Hoppas att vi alla kan fortsätta träffas sen efter träffarna är slut. De kan vara kul och få följa alla i deras utveckling. Ska ju bara vara två träffar till här efter. 
 
Det var särskilt kul ch få träffa Oliver och hans föräldrar då vi har följt varandra hela tiden och nu var det ett bra tag sen vi träffades. Han har blivit en riktig liten go kille. Det var så kul också för när vi kom la vi Liv på mage brevid en annan kille  där hon fick ligga och sprattla. 
 
Medans hon låg där kom Olivers föräldrar och då börjde vi prata med dem och tittade inte så mycket på Liv mer än att jag såg att hon var på väg runt med överkroppen. Jag tänkte äh hon vänder väl tillbaka igen, men rätt som det var när vi stod där och pratade vände hon sig till rygg. 
 
Så nu har hon äntligen gjort det riktigt. En milstolpe på vägen avklarad :). Idag fick jag hem en avi att hämta ut Livs journal från kalmar sjukhus så det ska jag hämta ut imon. Får se hur många sidor de blev därifrån. 
 
Jo ringde förresten Linköpings sjukhus idag igen och frågade om det fanns annat än bara journalen och få därifrån då jag har för mig jag bad om det första gången jag ringde. Hon jag pratade med visst inte riktigt hur dem brukade göra och hur mycket dem skrev ut och så, då det blir en hel del papper. Men hon skulle kolla upp det och höra av sig till mig sedan. Hoppas det går snabbt så man inte får gå och vänta jättelänge på dem, då jag hört om andra som fått vänta i flera månader på dem. 
 
Fredag 27/9
 
Idag var själv hemma på morgonen och skulle få iväg Elise till dagis med Liv också. Det hela gick faktist bra. Bara Elise som var lite ledsen när jag lämnade henne men det är väl att hon inte är van att jag gör det. Sen i eftermiddag så hämtar Chrille henne. 
 
Jag tänkte att nästa vecka ska jag försöka fortsätta och lämna på morgonen sen får jag se om jag börja känna mig redo för att hämta på eftermiddag också och testa det. 
 
Jo just det glömde jag skriva att igår när jag höll Liv framför spelen tyckte hon var jätteroligt, skrattade jättemycket och höll nästan på att börja prata lite med sig själv. Var jätteroligt och se men efter ett tag så tröttnade hon. Får se nästa gång vi testar igen och se om det är lika roligt då. 
 
Hämtade ut journalen från kalmar idag med gick inte på så mycket iallafall. 45 sidor var det. Har inte hunnit läsa den  än, får se om jag hinner det ikväll. 
 
Känns som allt börjar ordna sig här hemma nu. Liv börjar kunna äta bättre och bättre men hon har fortfarande sina dåliga stunder. Utvecklingen känns det som det också börjar gå framåt nu mer och mer. Det enda kruxet är hjärtat,  vad dem ska besluta sig för där, men vi får helt enkelt vänta och se.
 
Läste igenom lite av det jag skrivit i veckan och upptäckte att jag missat en sak i Livs utveckling. Jag tror iallafall  jag inte skrivit det ännu. Jo, hon tycker inte om och ligga på rygg utan då är det mycket roligare och sitta upp o se allt som sker. Likaså att stå upp har hon även börjat tycka är roligt. 
 
Har hängt upp en hoppgunga här hemma, men hon har bara testat den en gång. Har inte blivit fler gånger då hon halkar med fötterna. Måste köpa sockor med antihalk på innan vi sätter henne där igen. Har även invigt sittdelen  i veckan  då hon som sagt inte gillar och ligga ner i vagnen om hon vaknar under en promenad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0