5/9-10/9

 
Torsdag-tisdag
 
Idag på ronden kom dem in och lyssnade på Liv och tyckte det lät mycket bättre. Hon sa att om det fortfarande var bra vid lunch kunde vi få åka hem. Hon skulle kolla med, med hjärtläkaren att han inte ville titta på Liv innan vi åkte hem. Vi skulle sluta med inhalator medicinen och se hur hon hanterade det. Om hon behövde skulle vi ge vår egna i så fall.
 
Vikten idag var 10 g ner ytterligare till 5320 gr. Jag bad även om att få träffa en dietist till Liv, sköterskan skulle kolla om hon fick tag på någon. Strax innan lunch kom dietisten in och pratade lite. 
 
Hon tyckte inte att vi skulle börja med någon extra näring i maten än utan vi skulle avvakta och se hur det gick med magen nu med den nya ersättningen och den tyckte hon att vi kunde köra alla mål hon åt, tills magen blivit okej. Om den inte blev okej skulle vi testa helt mjölkfritt och se om det hjälper. Vi skulle även se att hon ev ökar sina matmängder nu när förkylningen gått över. Jag skulle räkna hur mycket hon äter nu ett par dagar och se. 
 
Vid lunch kom sköterskan in och frågade om jag skulle ha någon mat, jag sa att jag inte visste eftersom jag inte visste om vi fick åka hem eller inte. Hon skulle leta upp läkaren så hon kunde kolla på Liv igen. Läkaren kom in och lyssnade igen och det lät fortfarande okej. 
 
Hon berättade att hon pratat med hjärtläkaren och han behövde nt titta på henne igen. Det var okej för oss att åka hem, men den minsta antydan till försämring var vi tvungna att åka in direkt pga hennes hjärtproblem. Då hjärtat och lungorna blir så pass påverkade just nu vid förkylning. 
 
Får hoppas att Lund skickar en undersökningstid så fort som möjligt. Vi skulle komma in på en extra koll nu nästa vecka samma dag som vi skulle träffa hennes läkare. 
 
Det var skönt att komma hem till Elise och chrille igen. Slippa sjukhuset! usch säger jag bara, även att man nästan känner sig hemma där när man varit där så mycket. Skulle nog inte klara av det om jag inte visste att detvar för Livs bästa. 
 
I fredags tog jag det lugnt mest hemma och hann inte så mycket, då Liv trillskades en massa. Till slut orkade jag inte mer utan bad Chrille komma hem och avlasta och mata. Det gick hur bra som helst. Det är ju så att hon känner av det minsta lilla när man blir spänd och försöker mata henne och då går de helt enkelt inte. 
 
Sen vet jag inte om jag inte orkade för att vi varit på sjukhus och jag fått mata henne själv hela tiden. Men men, på kvällen bestämde vi att Chrille skulle vara hemma en dag i veckan och avbelasta mig, så man hinner lite annat i övrigt här hemma än att man sitter upp till mer än 1 h ibland och föröke få i henne mat. 
 
Lördagen och söndagen flöt på och gick snabbt. Elise var ute med Chrille och hjälpte honom med stenarna runt huset. Jag själv försökte hinna med något iallafall inne mellan matningarna. Det har väl gått ganska okej med dem, har väl ökat lite i mängden. Chrille och jag pratade i söndags kväll att vi skulle testa och försöka mata henne när hon är halvsovandes då hon oftast äter jättebra då i vanliga fall. Vi får se hur det går. 
 
Igår morse bajsade Liv själv och det var jätte fint gulgrönt bajs. Ja! Det verkar som ersättningen hjälpt. Får bara hoppas att det fortsätter så. Matningarna halvsovandes har väl gott okej, har ju varit några ggr hon varit vaken iallafall men då har man stått ut. Men igår var hon vaken hela tiden nästan. Jobbigt! Somnade, ville sova men vaknade igen iallafall, så det blev inte mycket gjort igår. 
 
Idag har det varit  lite lindrigare. Sover nu och varit vaken två matningar innan men nu sista gick det bra, fast hon spydde en skvätt efteråt. Får hoppas resten av dagen och kvällen går bra. Imon är det dags för läkarbesöket och undersökning igen. Hoppas hon har gåt upp i vikt nu, det känns som det. För hon verkar längre tycker jag men vi får väl se. Chrille är ledig imon för att kunna följa med och så kan han avlasta mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0