Lördag kväll

Strax innan två kom Chrille och Elise förbi på besök och lämnade lite kläder och saker jag och Liv behövde. Stannade ett tag och jag och Elise åkte iväg och hämtade smörgåstårtan vi beställt. Sen åt vi lite av den här tillsammans. 
 
Strax efter fem kom Laura in och lyssnade på henne igen. Hon tyckte hon lät bättre än innan och sa att vi kunde minska inhalationerna till var tredje timme istället för varannan om hon inte behövde det tidigare vill säga. 
 
Proverna såg bra ut också (hade tagit nya runt fyra tiden) och infektions proverna var också okej. Skulle utvärdera det hela imon bitti igen. 
 
Strax efter sex åkte Chrille och Elise hem och jag gick och duschade. Lite innan åtta började Liv och knöla på sig och sjunka lite i satution pga det. Men inte så mycket i mitt tycke för att ge henne syrgas som sjukskötaren gjorde. Sjukskötare gav henne även, adrenalin inhalationen då istället för klockan åtta. 
 
Hon har sjunkit några gånger till därefter och den nya sjuksköterskan ville också ge henne syrgas, onödigt tycker jag men men. För hon går upp i satution igen strax efter. 
 
Men jag ska inte klaga, dem är ju inte vana vid henne eller med prematurbarn då det är första gången dem träffat henne idag och dem jobbar inte på neo också som vissa andra gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0