Torsdag

Idag blev jag klar med allt julstök. Skönt och slippa stressa med det i helgen och ha allt färdigt till första advent. 

Tänk att det redan är första advent snart, året har gått sjukt snabbt. Året blev ju tyvärr aldrig så som vi trodde det skulle bli. Trots det har varit jobbigt vissa stunder så har det varit utvecklande och gett en bra erfarenheter som man har nytta av resten av livet. 

Idag testade jag på att ut och springa med Liv i vagnen. Det gick väl sådär, var svårt och få in den rätta snitsen på hur man skulle hålla vagnen och hur långt ifrån man skulle köra den. 

Kändes efteråt att man belastat benen fel, så det blir nog inte att jag gör det igen. Får försöka ut och springa på kvällen själv istället i mån om tid. 

Idag har det annars varit bra med Liv efter en liten spya på förmiddagen. Det enda är magen som krånglar lite och jag har fått hjälpa henne och bajsa. 

Vet inte om det beror på att hon är förkyld eller om det har att göra med att hon inte vill dricka vatten till maten, svårt att veta. 

Testade att byta ut ett mål mat mot ersättning istället idag och det gick inge vidare heller. Åt inte alls mycket, det var bara att ge henne mat igen efter någon timme. 

Har börjat ge henne katrinplommon puré idag igen och se om det sätter fart på magen. Slutade ju och ge det i början när jag introducerade mat för henne då hon verkade inte tycka om det. Men idag gick det utan problem. 

Idag fick vi hem julkorten på Elise och Liv, bilderna vi framkallat och lite julklappar jag beställt. Det var en del bilder vill jag lova, så nu blir det till att köpa nya fotoalbum. 

Ikväll skulle vi duscha Elise men när jag frågade henne ville hon inte det. Tänkte på att hon tycker om att bada i badbaljan så då frågade jag om hon ville bada istället. Det tackade hon ja till med en gång. Får se hur det blir nästa gång hon ska duscha om det blir samma sak då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0