Lördag 4/5

 
Dagens vikt 2455gr
 
Idag har hon ammat både vid klockan 3, 6 och 9 i morse då hon var tuttig och vaken och ur cpapen. Vid 3 och 6 åt hon  10 ml och vid 9 blev der hela 25ml.
Idag var chrille och Elise här med. Var ute och lekte med henne under dagen och umgicks bara hon och jag lite medans pappa satt känguru med Liv.
 
Vid 12 var hon lite trött och åt inte så mycket
 
Vid 15 var hon ur cpapen igen och hungrig. Fick tutta på båda brösten i ca 45 min sammanlagt och jag tyckte det gick bra. Verkade som hon fick i sig de mesta. Det visade sig sen när vi vägde att hon ätit 45 ml. Nytt rekord! Knappast att jag trodde det själv. Tänk om hon bara hade ammat lite till, så hade hon ätit ett helt mål själv. :)
 
Diskuterade med kvällssköterkan om när hon får komma från värmebädden och få ha kläder på sig. Hon pratade med dem andra och bestämde att vi skulle testa då hon borde klara det nu. Så på måndag blir det nog att testa det. Dag har hon iallafall fått strumpor så hon inte fryser om fötterna när jag ammar.
 
Frågade även om elektroderna som mäter andetagen, att vi ev kan ta bort dem också snart då hon andas på hela tiden. Dem sa kanske avvakta först och se vad hon orkar i ch med att koffeincetratet är minskat.
 
Åt lite innan 18 nästa gång verkade hungrig. Men vi började undra om vågen stämmer verkligen?! Då jag matade 35 ml i sonden och när vi vägde henne därefter visade det bara 5+ när det skulle varit 35 om inte mera då hon ammat innan. Ammade igen vid 8 då hon vr hungrig igen tidigare än vad hon ska äta. Blev en konstig vikt igen visade 10+ men borde varit mera.
 
Pratade med nattpersonlen  och vi betämde att vi skulle byta våg till en annan nästa gång vi vägde. Sänkte värmen i hennes säng inatt då hon haft en temp på 37,4 idag. Vi ska se hur hon hanterar det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0