3/5 fredag

 
Dagens vikt 2425gr
 
Kvällen och natten har varit bra. Det enda som har hänt är att Liv har sovit gott och andats väldigt ytligt, detta ev pga att dem minskat på koffeincetratet. Då har andningen visat på 0 men så har det inte 
 
Var ur cpapen vid 6 igen och ammade. Fick sig en kallsup oc därefter vägde vi och då hade hon fått i sig 10 ml. La henne hos mig igen och sköterskan skulle hämta mat precis när Liv började tutta lite igen och jag kände att det kom. Då sa sköterskan jag hämtar 30 ml så får vi se om hon får i sig 10 till.  Efter det vägde vi henne igen och då hade hon gått upp 60 gr alltså hade hon fåt i sig 30 ml från mig sammanlagt och 10 ml för mycket totalt.
 
Vid 9 var det matdags igen. Var ur cpapen igen och tuttade på bra. Tyvärr blev det lite knas vid aminingsvikten men vi tror hon fick i sig en del så vi matade bara 25 ml ca. Sen hade hon ju 10+ sen innan. Får ta en bättre amningsvikt sen nästa gång.
 
Vid 12 åt hon igen men det blev mest i sonden. Därefter fick hon första vaccinsprutorna och hon hanterade sticken bra. Nu får vi bara hoppas att hon inte får feber av dem.
 
Vid 15 och 18 åt hon inte så mycket, sov väldigt gott vid 18 med.
Vid 21 ammade hon 20 iallafall. Sen vid tolv var hon trött igen och jag fick mata henne i sonden då personlen hade fullt upp, då en annan bebis inte mådde så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0