22/5 onsdag

 
Dagens vikt 3095gr
 
Liv har klarat natten bra, är ur cpapen fortfarande. Jättekul! 
 
Idag hade vi veckoläkarsamtalet och läkaren berättade att hon tyckte det gick bra för Liv.  Hon klarar och vara ur cpapen bra och eftersom hon gör det trodde hon att proverna troligen kommer vara bra imon. 
 
Sköterskan hade kommit med förslag om att vi fick ut och gå en runda med Liv i vagn och att vi skulle fråga läkaren om det och de fick vi. Tyvär så är det mycket bokat idag så jag får göra det imon. Min första tanke när dem sa det var att jaha nu kanske man snart får åka hem då man brukar få gör det strax innan det är dags. 
 
Jag frågade på samtalet inom vilken tidsrytm det kunde tänka sig att vi fick åka hem. Läkaren sa ja nästa vecka någon gång kanke tisdag eller torsdag, beroende på hur bra det går och om hon måste få hjärtmedicinen för trycket i hjärtat innan vi åker hem. 
 
Jag blev förvånad och lite chockad när hon sa det, hade lätt räknat med kanske två veckor till om inte mera. Hon skulle kolla upp om medicinen idag. Det får vi nog reda på imon, om hon ska få de och hur mycket. 
 
Idag var det ögonundersökning för Liv igen och det gick bra, fortfarande inga förändringar. Därefter var Liv hungrig och vi tänkte inte så mycket på det och jag la till henne vid bröstet. Efter ett tag rann det till och Liv fick en kallsup. Hennes syresättning sjönk och även pulsen. 
 
 Vi fick öka syrgasen till max på grimman och masken och då började syresättningen och öka. Vi blev lite chockade chrille och jag när henne syresättning inte ville öka först, hennes puls gick upp snabbt annars med hjälp av sköterskorna. 
 
Det gav nog både mig och Chrille en tankeställare, att tänk om detta händer hemma!!! Som tur var skulle vi på en HLR kurs idag och då fick vi lära oss vad vi skulle göra, likaså berättade sköterskorna efteråt vad man ska göra i ett sådant skede. 
 
Vi frågade sköterskorna efteråt vad det kunde bero på att det hände. Tillsammans kom vi fram till att det var ögonundersökning och att jag ammade precis efter som gjorde det. Det var helt enkelt för jobbigt för henne alltihopa. 
 
På eftermiddagen var jag hemma en runda och var på utvecklingsamtal för Elise med Chrille. På kvällen åkte jag till Liv igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0