21/5 tisdag

 
Dagens vikt 3060gr
 
Liv klarade av testet igår galant. Får se hur de går idag, då det blir lite fler timmar. Igår var hon ur ca 10-11h. Sen får vi se på torsdag om proverna är okej eller inte, så hon inte har påverkats negativt av det.
 
Idag på ronden bestämde läkaren att eftersom det hade gått så bra igår så testar vi att hon är ur cpapen under hela dygnet idag. Jag blev chockad och förvånad då hon sa detta. 
 
Jag trodde inte att dem skulle testa det med en gång, men dem vill väl testa och se hur hon tar det och hur proverna blir därefter sen. Dem skulle även ta bort extra fettet hon fått med matningen nu senaste dagarna då hon gått upp så mycket i viktnatt hon inte behöver det just nu.
 
Idag tog dem även nytt ekg, blodtryck och därefter ul på hjärtat. Han som gjorde ul sa att trycket i på hjärtat hade blivit högre än innan. Detta måste ev att behandlas med medicin så det blir bra igen. 
 
Det är detta som troligtvis gör så att hon sjunker i sin syresättning ibland då hon jagar upp sig om något. Får se vad läkaren säger imon om det hela. Ett utav hålen på hjärtat hon hade ser ut och ha växt igen, vilket är bra. 
 
Idag var jag hemma en runda på eftermddagen och kvällen. Detta för att Elise skulle iväg till bhv och jag till mvc och då bestämde vi att jag åkte hem en runda i samband med det. 
 
När jag åkte och kom tillbaka var det full rulle på avdelningen. Dem hade fått in tre nya bebisar på bara några timmar, så dem hade fullt upp. Pga detta skulle jag mata Liv själv under hela natten då dem var underminerade.

Kommentarer
Postat av: TucciT

Det är så kul att läsa och följa att Liv gör så stora framgångar!! Kram

2013-05-22 @ 14:26:10
URL: http://www.tuccit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0