16/5 torsdag

 
Dagens vikt 2855gr
 
Natten och tidigt på morgonen, har Liv ammat bra 25 ena gången och 35 andra. Idag hade vi veckosamtalet med läkaren. Resultatet av dagens prover visar att vi ska backa lite tillbaka med att vara ur cpapen, så nu gäller de 3h ur och 3 h i igen men kan tänjas lite ibland fram och tillbaka. 
 
Koldioxiden låg på ca 11 någonting och blodvärdet på ca 100-105 .Blodvärdet är på väg upp men sprutorna har inte börja ge så stor inverkan än utan vi får se på söndag igen om det blivit någon större skillnad.
 
Annars hade han tittat på lungrögntbilderna och det märks skillnad på dem men man ser fortfarande att hon har lungsjukdomen bpd. Pratade lite om hur det blir när vi kommer hem sen med hemsjukvård. Ska förbereda lite grann redan nu inför det, så inte allt blir med en gång sen när vi väl är där. 
 
Idag åkte jag med hem då dem hade fixardag på Elise dagis och var med där. Vi betämde även att jag skulle sova hemma och ev fredag och lördag natt med. Elise har ju blivit lite mammig nu när det var ett tag sen vi sågs. Ringde på kvällen in till neo och kollade hur det var. Det var bra, men hon var lite tuttig. 
 
Sköterskan jag pratade med frågade om dem fick ge henne en flaska som liknade ett bröst och fungerade på samma sätt, att Liv är tvungen och suga för att det ska komma någon mat. Det tyckte jag lät jättebra, så de fick dem göra. Det skulle säkert lugna hennes tuttbehov lite iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0