9/3

 
Natten har varit bra, har tagit bort infarten igen då den inte behövdes något mer just nu. Vi bytte blöja och pysslade om henne lite på morgonen. Satt och höll om henne sedan och nynnade lite på trollmor visan.  Igår kväll märkte jag nämligen att hon tyckte om när jag nynnade trollmor visan då hon ökade sin syresättning och dem fick minska syremängden.
 
Efter lunchen gick jag upp där för att sitta känguru. Denna gången låg jag i en fåtölj och det tyckte jag var mycket bekvämare och enklare att flytta henne till. Läkaren kom in när jag satt känguru och berättade att dem inte skulle göra så mycket i helgen bara justera respiratorn lite så Liv inte behöver jobba med hennes lungor så mycket. Annars så ska dem ta besluta på måndag om dem ska åtgärda hennes lungproblem eller hennes ductus problem först. 
 
Lungproblemen går och åtgärda med medicin men om man gör det och inte har åtgärdat ductusen så kan ductusen ställa till det för lungorna iallafall. Ductusen måste också vara så kallade "stabil" för att kunna göra en operation på den om det är så dem nu har tänkt, vi får se på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0