2/3-3/3

 
Det har varit ganska lugnt dessa dagar,  fick gå upp där vid halv sju i lördags morse då dem ringt och sagt att dem skulle intubera igen. Intuberingen gick bra och nu har hon en tub i näsan istället som är lite större än den hon hade innan. Förhoppningsvis kommer hon trivas bättre med den här då den inte retas lika mycket i halsen och kan nte röra på sig lika mycket. Hon klarade av cpapen i ca 14 h och det är jättebra. 
 
Hade även ett kort läkarsamtal i lördags och då frågade jag om ductus medicinen och då sa hon att dem ger tre omgångar och en ny varje dag så idag skulle dem ge andra dosen. Men eftersom Liv hade varit lite "svajig" i syresättningen skulle dem göra ett ul på hjärtat och lungorna innan så inte trycket var för stort för att fortsätta behandlingen. Pratade om lite annat också allmänt om det som hänt sen sist.
 
Idag ha dem försökt och sätta in en ny infart då en annan hade slutat fungera. Gjorde några försök på morgonen men gick inte vägen. Efter lunch när jag gick dit stod dem och försökte igen och denna gången så lyckades dem så det var skönt. Idag hade dem även hunnit ta kort på lillan när hon tittade med båda ögonen. Just nu är chrille uppe hos henne och sitter känguru. 
 
Imon ska Elise och jag åka hem, jag bara över en dag och Elise ska hem och gå lite på dagis, får se sen när hon kommer upp igen. Nästa gång hon ska komma hit, ska faster Carina följa med. Då kan hon vara lite barnvakt här så vi kan gå till Liv båda två tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0