21/3-24/3

Ursäkta att jag inte har skrivit på ett tag, har haft fullt upp. I torsdags och fredags hände inte så mycket mer än att Chrille och jag turades om att sitta ute med Liv. Hon kämpar fortfarande på i cpapen! Emma, min bästa kompis fyllde år i torsdags med. Vi planerade även besök av Elise och faster Carina, som kom hit på lördagen. Var jättehärligt och se Elise igen, hon har blivit så duktig på att prata och en massa annat. Hon kan säga syster nu med :). Får se hur länge dem stannar här. På söndagen satt jag ute med Liv och då ändrade läkaren hennes inställningar till 35 puffar (andetag) istället för 40. Han berättade även att det inte skulle bli någon resa hem till Kalmar sjukhus förän hon har blivit av med puff hjälpen. Detta pga att det är för riskabelt att förflytta när man får puffar. Det kunde ta allt från en vecka till mycket längre. Carina och Chrille var med Elise under tiden. Dem var ute och lekte lite med henne och gick en runda. På kvällen gick både Chrille och jag upp till Liv. Då hade dem ändrat på hennes inställningar på cpapen igen. Nu fick hon triggningar istället då dem tyckte att hon svängde för mycket i syresättning. Dem ska se om hon tycker bättre om detta. Triggningar är att maskinen ger Liv puffar som hjälp när hon glömmer bort att andas inom vissa sekunder och efter ett visst antal andetag. Som tex hennes inställningar är 20 andetag på 15 sek. Det sitter en mätare på hennes mage som registrerar när hon andas. Hon har även fått en värmesäng nu istället för kuvös då hon håller värmen bra nu. Minns inte vilken dag hon fick den... Var nog kanske i fredags. Skriver mer imon, vad som har hänt idag och så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0