Torsdag 5/12

Igår kväll beslutade jag och Chrille att jag skulle ringa barnkliniken idag. Jag skulle höra om vi kunde komma in med Liv och se om dem kunde ge henne en inhalatordos av något slag. 

Hon har ju fortfarande jobbig slemhosta som inte verkar bli bättre. Dem tyckte att vi kunde komma in så dem kunde lyssna och titta på henne och bedöma därefter. 

Vi åkte in efter vi lämnat Elise på dagis. Sköterskan vägde och kollade satrationen på henne. Hon hade gått ner i vikt till 6160 gr (170gr ner) och satrationen var okej. 

Läkaren kom in därefter och frågade lite frågor. Han bedömde Liv som relativt frisk men han tyckte vi skulle öka inhalationerna lite och fick ett schema vi skulle gå efter. 

Han tyckte även att vi skulle ge en lite dos lactulos på morgonen i gröten för att få igång magen igen. Allt blir som en ond cirkel annars, att allt påverkar varandra. 

Skulle ju ha träffat Marlene, Alicias mamma idag men blev ju inställt pga detta men vi syns ikväll istället på julfikat på dagis. 

Blev chockad när jag kom hem med Liv då hon skulle äta och hon drack vatten helt plötsligt bara sådär. Jag hade ju inte börjat med något av det läkaren sa. Det var som att hon fattade att det är nog bäst att jag dricker nu när vi varit hos läkaren, ha ha:)! 

Ska börja med inhalationsschemat  vid nästa matning tänkte jag. Måste berätta en sak idag som jag blev så himla glad och rörd av. Fick ett meddelande från Therese från prematurgruppen som verkligen gick in i hjärtat på mig. Det var behövligt att läsa det just nu kände jag. Tack ytterligare en gång för allt stöd :). 

På kvällen gick jag på julfikat med Elise. I början var hon lite blyg med allt folk men det släppte sen och hon ville givetvis inte åka hem när vi skulle det. 

Dem hade bakat lussekatter idag som dem bjöd på. Dem var jättegoda så det hade hon och dem andra barnen gjort bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0