Måndag 23/12

Idag åkte Liv och jag iväg tidigt på morgonen till sjukhuset för att ta rs sprutan. Tog även vikten innan då dem måste mäta mängden efter vikten. 

Hon hade gått upp 75 gr på 5 dagar till 6475gr vilket är jättebra. Sprutan tog Liv jättebra blev inte alls så mycket ledsen även att dem varnade innan att den gör jätteont. 

Vi pratade lite om när vi ska ner till Lund och så. Vi skulle vara beredda på att ev stanna längre om det blir krångel och börja med maten efter ingreppet likaså om det kommer in ett akut fall så dem får skjuta på det någon dag. 

Vi skulle få med oss en dos av rs sprutan för att vara på säkra sidan, om vi råkar vara kvar när den ska tas.  Den ska ju tas en gång i månaden under hela perioden det är risk för det. Det kan bli ända till april, kanske. 

Frågade henne hur det var med förkylning och så när vi ska dit. Hon sa att det beror på hur den är just då och att vi ska ringa dit och höra med dem i så fall. Men om det är som nu tyckte hon att vi skulle ge lite extra inhalationer några dagar innan vi ska dit. 

Sen åkte vi iväg för att hämta d-droppar då jag upptäckte att dem var nästan slut i fredags. Jag hade tur då jag inte visste om den skulle ha öppet på familjecentrumet men det hade dem. 

Gissa vad jag upptäckte då när jag var på sjukhuset... Jo att jag har fått prickarna idag. Säkert efter att jag mådde konstigt härom dagen. Får se hur länge jag har dem. 

Väl hemma sen dammsög vi lite och gick ut en runda till lekplatsen allihopa. Det tyckte Elise var roligt som alltid. Griljerade vår andra skinka med. Så gott :).  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0