24/8-26/8

 
Lördag-måndag
 
Vad hände i helgen? Hmm jadu knappt att jag minns dagarna går ju så fort fast man inte gör så mycket. Men vi tog det mest lugnt. På lördags morgonen nä vi låg i sängen la vi Liv på magen i sängen. Efter lite knölande och i lite lutande läge så vände hon plötsligt på sig till rygg. Vet ej om det berodde på att det lutade lite, så det hjälpte henne på traven. Tror att hon hade nog vänt sig iallafall om hon legat plant. Får se när hon gör det nästa gång ich hur det går då. 
 
Idag var det dags för röntgen. Det gick jättebra, hon var så duktig och skötte sig även fast hon var sprattlig och hungrig. Därefter var det dags för bhv besök igen för vägning och mätning. Hon vägde 5305 gr, var 58,5 cm lång och huvudet 37,5 cm. Jag kände på mig att hon inte hade gått upp så mycket, då hon inte ätit så mycket i dagarna. 
 
Ska försöka öka matmängden nu igen tänkte jag och väcka henne fast hon sover. Så hon äter lite oftare. Har ju börjat lite med gröt ibland om dagarna men verkar inte öka vikten iallafall inte just nu. Kan ju vara så att just denna veckan är det lite lågt får se hur det går nu framåt och nästa vecka. Ska dit på måndag igen. Provresultatet från röntgen får jag den 11 sept. när vi ska till hjärtläkaren. 

Kommentarer
Postat av: Emma Mamma till Eddie & Wilton

Ganska exakt så stor var Eddie när han var 8 veckor och Wilton 7 veckor vilken skillnad och hon är snart 7 månader eller korrigerat ca 3 om jag inte minns fel lilla gull plutten inte undra på att det är mysigt och ha henne i famnen är ju nästan som och ha en nyfödd :0)

Svar: Mmmm precis snart 7 eller 3 månader det stämmer...mmm jämnförde hennes vikt med Elise nä hon var 2 månader och det stämde ganska bra, men nu vet jag att hon har halkat efter...
Jill Lundin

2013-09-04 @ 17:20:40
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0